Paul Rabbering hoofdact van Feestweek Vroomshoop 2017
Geplaatst op
VROOMSHOOP – Het muziekprogramma voor Feestweek Vroomshoop 2017 is bekend. Met DJ Paul Rabbering als hoofdact. De Nederlandse radio-dj is dagelijks te horen op NPO Radio 2 en tot vorig jaar ook op 3FM. Rabbering komt net als Radio 538-DJ Ivo van Breukelen op vrijdag 8 september naar de Vroomshoopse feesttent. Verder treedt de Achterhoekse liveband Jackfire op zaterdag 9 september op. Het lokale talent DJ JWD (Jan-Willem Drees) komt op zowel vrijdag als zaterdag in actie.
Grotere tent
Feestweek Vroomshoop wordt dit jaar gehouden op 6, 7, 8 en 9 september. De kermis vindt traditiegetrouw plaats op het Oranjeplein en de feesttent komt op het grasveld tussen het Oranjeplein en Activiteitencentrum Het Punt te staan. Ten opzichte van vorige jaren heeft de organisatie dit jaar een grotere tent gehuurd. “De tent is in totaal vijf meter langer. Het was de laatste jaren volle bak, met name op de vrijdagavonden. Om weer iets door te groeien, hebben we besloten de feesttent te vergroten met vijf meter”, zegt Patrick Drenthen namens de organisatie.
Paul Rabbering en Ivo van Breukelen
Dit jaar treden in totaal vier artiesten op tijdens Feestweek Vroomshoop: DJ Paul Rabbering, 538-DJ Ivo van Breukelen, DJ JWD en Jackfire. “In de afgelopen jaren kwamen onder andere Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg, Domien Verschuuren en Mental Theo naar Vroomshoop. Dit jaar hebben we met Paul Rabbering en Ivo van Breukelen opnieuw twee dj’s van naam weten te strikken.”
Liveband en dj op zaterdag
Nieuw dit jaar is dat er een liveband én een dj is op de zaterdagavond. “Voorheen was er alleen een liveband. In de pauzes van de band was er dan standaard achtergrondmuziek. Deze ‘stille’ momenten zijn dit jaar verleden tijd, want DJ JWD zal in de pauzes optreden. Over het algemeen ligt de gemiddelde leeftijd van het publiek op de zaterdagavond hoger dan op de vrijdag. Toch neemt de populariteit van de zaterdagavond onder jongeren toe. Ze spraken vorig jaar wel de wens uit om naast een liveband ook een dj te laten optreden. Daar geven we nu gehoor aan. Zonder dat het ten koste gaat voor de andere bezoekers, want de hoofact blijft livemuziek”, legt Drenthen uit.
Nieuwe huisstijl en website
Een andere verandering voor Feestweek Vroomshoop is de nieuwe (eigen) huisstijl. Voorheen was het logo van de organiserende Oranjevereniging Vroomshoop zichtbaar op de uitingen. Dat is aangepast, want de feestweek heeft nu haar eigen logo en eigen website. “Deze nieuwe huisstijl sluit beter aan bij het huidige imago van de feestweek. We willen zowel jong als oud aanspreken met onze events. De naam ‘Oranjevereniging Vroomshoop’ spreekt de jeugd minder aan dan ‘Feestweek Vroomshoop’. In onze communicatie gebruiken we al jaren ‘Feestweek Vroomshoop’. Om de cirkel rond te maken, hebben we nu ook een eigen huisstijl. Daar hoort ook een nieuwe website bij, deze hopen we binnenkort te presenteren”, aldus Drenthen.